BRANDING & IDENTITETSDESIGN

Hva er det som gjør at kundene velger akkurat din bedrift og ikke «naboens» selv om dere selger samme produkt? Hva er det som får oss til å legge mer penger i ett produkt enn et annet som er «helt likt»?

En merkevare er et sett med emosjonelle verdier i forbrukerens hode – og man kan ikke «brande» seg til noe man ikke er. Som designer kan jeg derfor ikke skape en merkevare for deg, men jeg kan hjelpe deg å bygge et solid fundament som du kan bygge videre på. En visuell identitet er din merkevares ansikt utad, og skal kommunisere bedriftens verdier og visjon. Den spiller en nøkkelrolle i utviklingen av merkevaren, og består som oftest av en samling visuelle elementer satt i et helhetlig og gjenkjennelig system, gjerne innenfor rammene av en designmanual.

Med et tydelig brand og en slagkraftig visuell identitet differensieres din bedrift fra konkurrentene og får et konkurransefortrinn i kontakt med potensielle og eksisterende kunder.

GRAFISK DESIGN FOR PRINT & WEB

Grafisk design handler om å sette sammen tekst og bilder for å kommunisere og visualisere et budskap som skal være tydelig og forståelig for mottaker.

God visuell kommunikasjon tydeliggjør ditt budskap, enten det er i form av en trykksak eller online. Visittkort, brosjyremateriell, messemateriell, plakater, bøker, kundemagasiner/medlemsblad, annonser, skilting, emballasje, bildekor, nettsider, presentasjoner – mulighetene er nesten uendelige! Ta kontakt, så ser vi sammen på hvordan jeg best kan hjelpe deg å formidle ditt budskap.

DESIGNSTRATEGI

Sikt før du skyter! En designstrategi forankret i bedriftens overordnede forretningsstrategi er et nyttig styringsverktøy som setter en ramme for bruk av design som virkemiddel for å oppnå virksomhetens mål.

TJENESTEDESIGN

Hver dag kommer vi i kontakt med utallige tjenester. Noen av dem fungerer så knirkefritt og er så selvfølgelige at vi knapt enser at de er der, andre skaper irritasjon i hverdagen – og noen få evner å begeistre. Hva er det som gjør at én tjeneste funker, mens en annen er en fiasko?

Tjenestedesign er en metodisk og kreativ prosess som handler om å skape gode og helhetlige opplevelser ved å sette brukeren i sentrum. Dersom bare ett av kontaktpunktene i kundereisen ikke fungerer, påvirker dette brukerens helhetsopplevelse og gjør tjenesten mindre attraktiv – i en tjenestedesignprosess granskes derfor hele kundereisen sett fra brukernes ståsted. Bruk av designmetodikk i utvikling av tjenester bidrar slik til å skape verdi for både bruker og tjenesteleverandør.

Enten det gjelder forbedring av en eksisterende tjeneste, eller utvikling av en helt ny, ser jeg gjennom en praktisk og kreativ tilnærming på tjenesten som en helhet – og på hvordan de enkelte kontaktpunktene påvirker brukeropplevelsen. Underveis i prosessen visualiseres og testes idéer for å sjekke at de fungerer i praksis. Hands-on-metoder som intervjuer, fokusgrupper, workshops, observasjon, spørreundersøkelser, prototyping og testing spiller en viktig rolle i prosessen.

FOREDRAG & WORKSHOPS

Jeg å inspirere andre og holder gjerne foredrag og workshops innen temaene branding, visuell kommunikasjon og designstrategi.

Fra frokostseminarer om branding for gründere til internworkshops i større organisasjoner – jeg kan skreddersy innholdet etter ditt ønske eller komme med forslag til tematikk.

«ALT DET ANDRE»

Men hva med foto, illustrasjon, tekst eller programmering? Det er klart det lar seg fikse!

Mitt nettverk av dyktige fotografer, illustratører, tekstforfattere og utviklere står klare til å levere akkurat det produktet du trenger. Hvis du ikke ser akkurat det du er ute etter her, ta gjerne kontakt med meg!

SEND FORESPØRSEL

JEG  FORNØYDE KUNDER!

Vi er veldig fornøyde med samarbeidet! Solveig tok våre løse idéer og assosiasjoner og tryllet frem et uttrykk som ble flottere enn vi hadde drømt om. Anbefales på det sterkeste!- Lene Paulsen Walderhaug
Nettsiden overgår den selv en ekte divas forventninger. Fargene og layouten er på en prikk hva jeg ba om, og funksjonaliteten er tilnærmet optimal. Jeg er ufattelig stolt og glad over å lansere mine tjenester med et så profesjonelt, men fremdeles kreativt uttrykk!- Maria Berglund, Stemmespesialisten.no
I arbeidet med å lage logo og grafisk profil, har Solveig laget et helhetlig konsept der de to grenene av min praksis fikk uttrykk som speiler hverandre og matcher personligheten min som kunde. Sluttproduktet hadde enda flere bruksmuligheter enn jeg hadde sett for meg, og bidro til en unik profil!- Maria Berglund, Stemmespesialisten.no