STREIF LANGS KYSTEN AV VAKRE NORDMØRE

Åh, dette prosjektet har jeg gledet meg skikkelig til å få vise fram til dere! Jeg har nemlig vært så heldig å få følge en gjeng småskalaprodusenter fra Aure helt fra konseptet bare såvidt var født, og fram til lansering. Det er så kult når kunder ser verdien i å involvere meg helt fra startfasen, for da får jeg lov å bli skikkelig godt kjent med dem og får verdifull innsikt som jeg tar med meg videre inn i arbeidet med merkevaren deres. Gull!

For min del startet reisen allerede i april 2017, da jeg fikk en forespørsel om å holde en workshop om merkevarebygging for et knippe bedrifter som var i startfasen av å utvikle et samarbeidskonsept og en felles merkevare. Gjennom noen kveldstimer fikk gruppen en innføring i hvordan merkevarebygging kan skape merverdi for små bedrifter, og vi jobbet med å definere noen felles kjerneverdier som de sammen ønsket å assosieres med. Jeg tror vi kan oppsummere kvelden slik: masse entusiasme og engasjement, masse latter… og et lass med sveler – knallkjekt!

Et par måneder senere ble jeg invitert til å lede gruppen gjennom nok en workshop; denne gang for å kickstarte prosessen med å finne navn til den nye felles merkevaren. Det er ikke bare bare når såpass mange aktører skal enes om en felles retning, men etter iherdig jobbing satt vi igjen med en liste over mulige navn. Etter en god del mer jobbing i kulissene ble Kyststreif stiftet i januar 2018, og arbeidet med visuell identitet kunne starte.

Med stor bredde og variasjon blant produsentene, ble min hovedutfordring å skape et uttrykk som både skulle være særegent nok til å stå seg godt alene – men som samtidig måtte harmonere med de enkelte aktørenes allerede eksisterende merkevarer. Løsningen som vi til slutt landet på er en typografisk logo, med en liten twist. Logoen, som i utgangspunktet gir assosiasjoner til tradisjon og håndverk, ble skråstilt for å tilføre dynamikk. Den diagonale linjen videreføres deretter i resten av det visuelle uttrykket, og når dette i tillegg får følge av en skikkelig juicy fargepalett blir helheten langt ifra traust. Dette er tradisjon tatt inn i nåtiden! Fargepaletten gir rom for at den enkelte aktør kan velge en farge som står til deres eksisterende brand.

JA! JEG VIL OGSÅ HA EN KICK-ASS IDENTITET!

Hurra! Så kult at du er klar for å gi merkevaren din et løft! Da har jeg gode nyheter til deg: du er kommet til riktig sted. La oss ta en prat så finner vi sammen ut hvordan jeg kan hjelpe deg!