Yay, det er freebie-tid! Kickstart ditt brand med dette gratis arbeidsheftet. En sterk merkevare krever et godt fundament, og jeg har laget denne guiden for å hjelpe deg på rett vei. 

Vi lever i en tid hvor folk flest står overfor en overflod av valgmuligheter – hver eneste dag. Hvis du vil bli noens førstevalg må du ikke bare skille deg ut, men også nå fram til dem på et dypere og mer følelsesmessig plan. En merkevare er nemlig et sett emosjonelle verdier i forbrukerens hode, en kombinasjon av alle de inntrykkene de har samlet i møtet med ditt brand, på tvers av alle kontaktflater.

Det handler derfor ikke lenger bare om å ha en vakker og tiltalende logo, men om å virkelig forstå hvilke verdier og visjoner som definerer din merkevare – og om å fortelle den historien ved hjelp av en helhetlig visuell identitet, nøye utvalgte ord og handlinger som engasjerer og trigger målgruppen din. Med et tydelig brand og en slagkraftig visuell identitet vil din bedrift skille seg ut i mengden og få et konkurransefortrinn i kontakt med potensielle og eksisterende kunder.

Dette arbeidsheftet er ment å være til hjelp i prosessen med å definere merkevaren din – ta gjerne vare på dokumentet som en referanse i videre arbeid. Husk også at en merkevare er et levende vesen, så selv om du har skrevet ned noe her betyr ikke det at det er satt i stein. Kom gjerne tilbake til dokumentet, gjør justeringer, gjør det til ditt!

 

"